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THE TIME OF WHATEVER IT TAKES IS ENDING / CHRIS BANGLE

Chris Bangle/Pratt Institute / Pratt Design Symposium 2021: Reinventing Luxury / im Hess Family Theater and Gallery/Whitney Museum of American Art / 17.November 2021. Was kann man beitragen, ohne einen Beitrag zu schreiben? Ein Weg ist, einen Beitrag zum Nachdenken zu liefern. Mit den Links zu den Originalen, ohne das germanische ‚Zwar Schon, Aber‘, ohne irreführende Transformation. CHRIS BANGLE’s Ansichten zum Wandel. Auch, eher wohl vor allem, im Design. Einleitung: As marketers and designers, it is our challenge to reinvent luxury for a new generation, and understand how the desire for it has changed during the COVID pandemic. Generational shifts are already underway. The game is changing, and who is spending and on what is just as important as why. And nearly two years of transition, many are asking what does luxury look like today? Does the standard interpretation of luxury still hold true? And if so, is there room for designers to expand the definition of luxury to include things more ephemeral?”

CHRIS BANGLE / WHY SHOULD WE MAKE IT

Der Link zu seinem Vortrag in New York/ youtube-video. Takes ten minutes. Als Nächstes der Link zum Interview, in dem Nargess Banks für FORBES nachfragte: See Why Designer Chris Bangle Makes An Urgent Case For Re-Inventing Design. Im Zusammenhang ist ein ‚Besuch‘ des PRATT Institute gut investierte Zeit. Gilt sicher auch für einen Digitalausflug ins Piemont zu Chris Bangle Associates.

Wohin bewegt sich die Menschheit? Die Frage stellt sich zur Zeit massiv…